
Bij cloud telefonie maakt men gebruik van het internet om te bellen, we merken dat deze manier van communiceren steeds populairder wordt bij bedrijven op alle verschillende niveaus. Als je gebruik maakt van cloud telefonie ben je niet afhankelijk van één locatie, elk toestel is immers rechtstreeks verbonden met een server in een datacenter. Wanneer er zich een internetstoring zou voordoen kan je dus perfect verder werken vanaf een andere locatie waar wel internet beschikbaar is.
Alle gemakken van een vaste lijn maar dan zonder locatiebeperking
Je connecteert jezelf met het systeem en blijft zo verbonden met het vast telefoonnummer van jouw organisatie. Op deze manier kan je zonder problemen en vanop afstand mobiel verderwerken met alle functionaliteiten die je gewend bent van je vast toestel.
De belangrijkste voordelen van bellen via de cloud:
-
Geen investering en onderhoudskosten
Je hoeft niet in hardware te investeren en zit niet voor een lange periode vast aan een gekozen technologie of leverancier. De centrale wordt volledig beheerd door jouw provider, die ook instaat voor het onderhoud ervan. -
Begeleiding door jouw provider
Je kan steeds je huidige telefoonnummers behouden. Je hoeft enkel aan te geven welke nummers je wil overdragen. Jouw provider regelt alles en begeleidt je bij de overstap. -
Gebruiksgemak
Je krijgt alle gangbare bedrijfstelefoniediensten je kan al je instellingen heel eenvoudig beheren via een gebruiksvriendelijk online portaal. In tegenstelling tot een eigen centrale vereist dat geen verregaande kennis of specialisten. -
Schaalbaar en pay-per-use
Net als de bandbreedte, kan je het aantal simultane gesprekken makkelijk upgraden. Bovendien betaal je binnen het cloudmodel enkel wat je ook echt verbruikt. -
Optimale geluidskwaliteit
Je geniet van een superieure geluidskwaliteit. Je kan er op rekenen dat de lijnen altijd beschikbaar zijn en dat je zonder storingen kan bellen.